Jesteśmy najlepsi

Aktualności

Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. 

15 stycznia 2021
Inspiracją do tego wpisu stała się dla mnie dyskusja pod pytaniem dziewczyny, która niedawno
06 grudnia 2020
Niech mi ktoś powie, że nie dożyliśmy dziwnych czasów w dziwnym świecie, nooo może

Obserwuj Kasjerkę

Spod Lady

na Facebook'u

Obserwuj stronę

Spod Lady

na Facebook'u

Dołącz do grupy

Spod Lady

na Facebook'u

Świat widziany spod lady marketu: Biedronka, Lidl, Tesco, Dino, Lewiatan, Stokrotka, Carrefour, Castorama, Intermarche, Kaufland, Żabka

Strona Spod Lady

POWRÓT

Inspiracją do tego wpisu stała się dla mnie dyskusja pod pytaniem dziewczyny, która niedawno zatrudniła się w markecie i wszystko jest dla niej oczywiście nowe, a co za tym idzie skomplikowane i niełatwe do zapamiętania. Dziewczyna poprosiła o dodanie anonimowo pytania  na Grupie-spod-lady. 

Anonimowo, jakby nie wystarczyło, że pyta w internecie. 
Anonimowo, by żaden z kolegów, może żadna z koleżanek z pracy nie przeczytała i nie zorientowała się, że to ona o zgrozo czegoś nie wie, o coś pyta, potrzebuje jakiegoś wsparcia czy pomocy!

 

A przecież dopiero zaczyna nową pracę.
Wydaje się to takie oczywiste. Kogo ma pytać jak nie kolegów i koleżanki w pracy?
To powinno być dla każdego JASNE, że będzie popełniać błędy, do których ma prawo, będzie zadawać pytania, do których ma prawo i będzie oczekiwać życzliwości pomocy i wsparcia, do których ma prawo!

Tyle się mówi o braku personelu w marketach.
Tyle się mówi o okrojonych załogach, które dwoją się i troją, by sprostać wymaganiom i mimo trudności zapewnić klientom dostępność towaru i profesjonalną obsługę.

 

Narzekamy, że młode osoby nie chcą ciężko pracować, że uciekają, że nic nie chcą z siebie dawać tylko czekają, by godziny zleciały.

 

A może tak dla odmiany zamiast w tych nowych pracownikach doszukiwać się lenistwa i braku zaangażowania to my - starzy wyjadacze w kasjerskiej profesji - uderzymy się w piersi i zrobimy rachunek sumienia z tego jak traktujemy nowego pracownika w zespole?

Jesteśmy pomocni? Otwarci? Jesteśmy życzliwie i przyjaźnie nastawieni? 
Co dostaje od nas taka nowa osoba? Drwiące uśmiechy i spojrzenia, gdy czegoś nie wie?
Zniecierpliwione przewracanie oczami, że znowu zawraca czymś głowę?
Komentarze - czego ty ku*wa znowu nie wiesz? Co ty tu ku*wa odwaliłaś? Co za debil tak to tutaj poukładał? Jakim durniem trzeba być żeby tego nie wiedzieć? Co? nawet tego nie wiesz? Brzmi znajomo? 
 

Może to będzie dla kogoś odkrywcza nowość - takie metody rzadko odnoszą pozytywne efekty. Może wam się wydaje, że to kogoś zmotywuje żeby się starał, ale jedyny skutek jaki przyniesie to taki, że ten kto musi zostać zostanie na zasadzie - byle przetrwać zmianę i uciekać do domu. A ten kto nie musi zwolni się szybciej niż się zatrudnił.

 

Jeśli zależy wam, by mieć w pracy fajny zgrany zespół, z którym się miło spędza czas i na który możecie liczyć to przestańcie w taki sposób jeździć po nowych pracownikach. 
Zacznijcie być ich życzliwym wsparciem, a nie bezlitosnym krytykiem. Niech czują się na tyle dobrze i swobodnie by nie bali się pytać, by nie bali się przychodzić po pomoc, by nie bali się w waszych oczach wyjść na głupków, że nie wiedzą czegoś, co dla was jest oczywiste. Traktujcie ich tak jak sami lubicie być traktowani.

 

Tak, wiem, jeszcze wiele wody upłynie, nim ta prosta prawda dotrze do ludzi. A tymczasem? Tymczasem ja ze swej strony będę robić co mogę, by przynajmniej w tej przestrzeni, którą stworzyłam pilnować, by każdy miał prawo zapytać i otrzymać pomocną odpowiedź. Bo prawda jest taka, że NIE MA GŁUPICH PYTAŃ, SĄ TYLKO GŁUPIE ODPOWIEDZI.

 

Może ten wpis da komuś do myślenia i sprawi, że zastanowi się, może nawet się powstrzyma i życzliwie uśmiechnie, zanim powie lub napisze komuś szukającemu pomocy coś drwiącego.

 

 

15 stycznia 2021

Jak nie traktować NOWEGO PRACOWNIKA

15 stycznia 2021
Inspiracją do tego wpisu stała się dla mnie dyskusja pod pytaniem dziewczyny, która niedawno
06 grudnia 2020
Niech mi ktoś powie, że nie dożyliśmy dziwnych czasów w dziwnym świecie, nooo może
05 listopada 2020
Zamykane są cmentarze. Zamykane są knajpy. Zamykane są sklepiki w galeriach. Zamykane są kina.

Aktualności / BLOG

"Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów."    -Richard Branson-